Ansökan om omregistrering på kurs - Institutionen för arkeologi och antik historia

Du som student som planerar att följa undervisningen annan termin än den för vilken registreringen gäller måste omregistrera sig. Omregistrering kan endast ske om man varit registrerad på samma kurs tidigare, i annat fall ska kursen sökas via www.antagning.se.

Omregistrering sker i mån av plats och kan beviljas normalt en gång per kurs. Därefter krävs särskilda skäl som anges i högskoleförordningen för ytterligare omregistrering på samma kurs. Gamla kurser som inte längre ges, eller kurser där substantiella ändringar genomförts i kursplanen går det inte att omregistrera sig på.

Observera att omregistrering inte krävs för att tentera eller omtentera en kurs eller ventilera ett examensarbete. undantag för distanskurser där studentkontot inte längre är aktivt. Kurser som lagts ner erbjuder chans att skriva omtentamen i två år efter nedläggning, enligt Högskoleförordningen.

• Tecken kvar