Anmälan av kontaktperson till universitetsförvaltningen

  • Vid konsistoriets sammanträde 2021-10-28 fattades beslut om att det på varje institution ska utses en kontaktperson för att stärka kopplingen mellan institution och universitetsförvaltningen i frågor som rör hantering av allmänna handlingar.

    Ni ska därför inkomma med namn på kontaktperson vid er institution.

    Kontaktpersonernas motsvarighet vid universitetsförvaltningen är huvudregistrator vid juridiska avdelningen.

    Det är viktigt att utsedd kontaktperson är informerad om sin roll och att utnämningen innebär att huvudregistrator kan komma att ta kontakt i frågor som rör allmänna handlingar.

    Ett arbete har påbörjats för att konkretisera ytterligare vad det innebär att vara kontaktperson. Det går bra att byta kontaktperson vid behov, anmäl då detta i flik 2.

    Information om den statliga värdegrunden hittar du här

    Vid frågor, kontakta registrator@uu.se.


  • 1. Kontaktuppgifter

    Här lämnar du dina kontaktuppgifter till den centrala registraturen som kommer att vara din kontaktpunkt för myndighetsfrågor och hjälpa institutionen att effektivisera det administrativa arbetet med allmänna handlingar, t.ex. registrering, diarieföring, handläggningsrutiner, arkivering och utlämnande av allmän handling.

  • OBS! Stäng inte webbläsaren för en du fått en bekräftelse på din anmälan. Tack!