Nominering för Ulla och Stig Holmquists vetenskapliga pris i organisk kemi

Ulla och Stig Holmquist stiftelse för organisk kemi är en till Uppsala universitet anknuten stiftelse och av stiftelsens avkastning ska 80 % årligen delas ut av Uppsala universitet. Priset delas ut till aktiv forskare med huvudsakligen nationell verksamhetsbakgrund inom ämnet organisk kemi, vilken gjort banbrytande forskningsinsatser inom detta område.

Uppsala universitets rektor utser pristagare på förslag av en nämnd bestående av respektive dekan för kemiska sektionen, farmaceutiska fakulteten och medicinska fakulteten.

Till nomineringen ska nedanstående dokument bifogas. Observera att alla filer som bifogas ska vara på engelska då nomineringarna granskas av minst en internationell sakkunnig.

- Nominering

- CV

- Kort summering av forskningsinsatser (5 sidor)

- Publikationslista. Fullständig lista med markering av de tio bästa publikationerna

• Information om den som nominerar:

• Information om den som nomineras:

• Nominering:

Genom filuppladdningsverktyget kan du ladda upp de handlingar du vill åberopa. Du måste ladda upp minst en fil som ska vara utformad som en sammanhållen nominering. Övriga filer kan vara CV, meritförteckning, uppdragsbeskrivningar, skriftliga referenser, publikationslistor eller liknande.

• Var vänlig och stäng INTE ner webbläsaren, innan du fått en bekräftelse på mottagen nominering på bildskärmen